Bez Pługa / Camso prezentuje nowości
Firma Camso (dawniej Camoplast Solideal) na targach SIMA w Paryżu zaprezentowała dwa nowe produkty. Pierwszym jest CTS High Speed dla kombajnów, czyli system konwersji napędu kołowego na gąsienicowy, z podwieszaną ramą i zintegrowaną przekładnią główną. Drugi to seria pasów gąsienicowych AG 2500 zapewniających jeszcze bardziej ekonomiczne rozwiązania dla zastosowań rolniczych.


Kanadyjska marka po raz pierwszy uczestniczyła w targach SIMA. – Ta wystawa jest kolejną okazją do wsparcia naszych partnerów w Europie i okazania im pomocy w edukowaniu rynku w zakresie tego, jak naszym zdaniem systemy gąsienicowe są w stanie zwiększyć efektywność prac polowych – mówi Martin Lunkenbein, dyrektor wykonawczy linii produktów dla rolnictwa.

Camso ma ugruntowaną pozycję w Europie od ponad dziesięciu lat. W roku 2013 została ona dodatkowo wzmocniona dzięki integracji z Tidue – włoskim producentem systemów konwersji napędów kołowych na gąsienicowe.



Wysoka jakość w niższej cenie

Camso wprowadza na rynek europejski nową serię pasów gąsienicowych do zastosowań rolniczych. Powstające w tym samym procesie i z zastosowaniem tych samych standardów, co pozostałe produkty firmy, modele z serii AG 2500 zawdzięczają swoją trwałość i efektywność specjalnej technologii wulkanizacji.

Ciągniki rolnicze stanowią największy i najbardziej konkurencyjny segment rynku – wyjaśnia Eric Blondeau, dyrektor wykonawczy w dziale pasów gąsienicowych Camso. Zamierzamy zredefiniować ten segment rynku za pomocą serii gąsienic Camso AG 2500, które zostały stworzone tak, by sprawdzały się równie dobrze, co produkty konkurencyjne, jednak przy niższych kosztach. Przy średnich oszczędnościach rzędu 15%, zapewniamy tę samą sprawdzoną wydajność gąsienic Camso – konkluduje Blondeau.


Pasy serii AG 2500 będą dostępne dla wszystkich ciągników gąsienicowych, w tym dla traktorów John Deere 8RT i 9RT, a także AGCO MT700 i MT800.

 
Większa prędkość jazdy po drodze dla kombajnów gąsienicowych

Nowy system konwersji napędu kołowego na gąsienicowy pozwala kombajnom gąsienicowym osiągać prędkość do 30 km/h, czyli zbliżoną do konstrukcji kołowych. Umożliwia to zintegrowana przekładnia główna, która zapewnia odpowiednie przełożenie dla wyższych prędkości.
Układ CTS ma ramowy system zawieszenia oraz podwójne koła oscylujące, które poprawiają kontakt z podłożem na nierównych powierzchniach, zwiększając stabilność maszyny i poprawiając położenie hedera, co pozwala na efektywne koszenie i zapewnienie lepszego komfortu pracy operatora. Ponadto większe rozmiary gąsienic dodatkowo zmniejszają ugniatanie gleby oraz pozytywnie wpływają na właściwości trakcyjne.

Dla wielu klientów, których pola rozciągają się na znacznych obszarach, nowy system CTS High Speed do kombajnów jest pierwszym i jedynym w 100% mocowanym na śruby rozwiązaniem, które pozwala operatorom na osiągnięcie prędkości na drogach porównywalnych do maszyn kołowych – mówi Martin Lunkenbein, dyrektor wykonawczy w dziale rolnictwa.



System CTS High Speed dostępny będzie w 2017 roku dla kombajnów New Holland z serii CS6000 oraz John Deere serii S, T i W.

oprac. P. Frąckiewicz na podst. mat. Comso