Bez Pługa / John Deere obniża spalanie
Blisko 50 proc. kosztów eksploatacji ciągnika to wydatki na paliwo. Wobec tego niezwykle istotne staje się korzystanie z rozwiązań, które umożliwiają operatorowi obniżenie poziomu spalania.


Takie możliwości oferuje John Deere w ramach usług rolnictwa precyzyjnego FarmSight, jednocześnie zapewniając wydajne zużycie paliwa, które ma przyczynić się do redukcji emisji spalin. Za optymalizację zużycia paliwa w ciągnikach John Deere, odpowiada pięć rozwiązań.

Funkcja Eco Shift w przekładni
Ciągniki z funkcją przekładni Eco mogą poruszać się z maksymalną prędkością 40 km/h przy obniżonej prędkości obrotowej silnika. Zmiana biegu na najwyższy automatycznie obniża prędkość obrotową silnika. Główna korzyść z zastosowania tego rozwiązania, to oszczędność paliwa nawet do 18 proc. podczas prac przy małym obciążeniu z jednoczesnym utrzymaniem wysokiego momentu obrotowego przy obniżonej prędkości obrotowej silnika. Inne zalety to: mniejszy hałas, mniej drgań oraz wyższy komfort pracy operatora.

Amortyzowana przednia oś TLS
Trójczłonowe zawieszenie TLS wykorzystuje hydropneumatyczny układ samopoziomowania poprawiający wydajność i znacząco podnoszący komfort jazdy.

- Podczas prac polowych amortyzacja TLS Plus zapewnia ciągłość styku kół z podłożem, a tym samym lepsze przenoszenie mocy silnika na podłoże. Dzięki zastosowaniu tego rozwiązania praca przedniego zawieszenia ciągnika jest znacznie bardziej przewidywalna. – mówi Karol Zgierski z John Deere Polska.

Do wyboru mamy trzy tryby pracy: automatyczny, maksymalnej twardości oraz ręczny. W przypadku trybu automatycznego zawieszenie TLS Plus reaguje na czynniki zewnętrzne, zapewniając  komfort i stabilność. Tryb maksymalnej twardości pozwala operatorowi na dostosowanie zawieszenia do różnych sytuacji na polu. Z kolei tryb ręczny jest przydatny podczas przyłączenia narzędzi do przedniego podnośnika.

Zarządzanie przekładniami oraz silnikiem
W ciągnikach serii 6R oferowane są proste i niezawodne przekładnie pozwalające osiągnąć maksymalną wydajność i sprawność silnika oraz przekładni. Przykładem może być przekładnia AutoPowr/IVT, której tryby pracy zapewniają dwie funkcje – sterowanie obciążeniem i oszczędnością paliwa. Ta druga funkcja umożliwia utrzymywanie stałej prędkości jazdy przy obniżonej prędkości obrotowej silnika w warunkach pracy pod niewielkim obciążeniem lub bez obciążenia.
Z kolei przekładnia PowrQuad Plus daje operatorowi możliwość dostosowania ustawień przekładni silnika w sposób najlepiej odpowiadający danemu zastosowaniu: dopasowanie prędkości, płynna lub szybka zmiana biegów, bieg początkowy. Warto wspomnieć jeszcze o przekładni AutoQuad, która umożliwia włączenie trybu automatycznej zmiany biegów, który zapewnia najwyższy komfort pracy i optymalną wydajność. 
Przekładnia DirectDrive. - to przekładnia dwusprzęgłowa (pozwalająca na zmianę biegów pod obciążeniem) umożliwiająca klientom pracę w trybie ręcznym, w którym można zakres i bieg idealnie dopasować do każdej wykonywanej pracy. Przekładnię można również ustawić w trybie automatycznym - mówi Karol Zgierski z John Deere Polska. Rozwiązanie to dostępne jest w maszynach 6 cylindrowych serii 6R.
Przekładnię typu Power Shift znajdziemy w maszynach powyżej 210 KM czyli serii 7R oraz 8R o nazwie e23.  e23 ma 23 biegi do przodu oraz 11 wstecz i wszystkie są równomiernie rozmieszczone. 

Zarządzanie poślizgiem w celu monitorowania osiągów i wydajności
Innym rozwiązaniem w ciągnikach serii 6R jest możliwość monitorowania wydajności i produktywności przy przejeżdżaniu przez pole. - Operator dzięki ekranowi CommandCenter może monitorować procentową wartość poślizgu kół za pomocą sygnału GPS lub zainstalowanym radarem. Umożliwia to wykonywanie na bieżąco regulacji zapewniających wyższą efektywność spalania ciągnika i wydajność podczas pracy. – tłumaczy Karol Zgierski z John Deere Polska.

Ekonomiczna prędkość WOM 540E oraz 1000E
Rozwiązanie WOM 540E umożliwia pracę z prędkością 540 obr./min przy ekonomicznej, ale gwarantującej dużą moc prędkości obrotowej silnika. Doskonale sprawdzi się w zastosowaniach wymagających niewielkiej lub średniej mocy. Niższa prędkość obrotowa silnika zapewnia: niższe zużycie paliwa i niższe koszty, jak również mniejszy hałas i jeszcze cichsze środowisko pracy.




Więcej szczegółów można znaleźć na stronie www.deere.com