Bez Pługa / Nowa seria ciągników T5 i T6 marki New Holland
Firma New Holland wprowadziła ulepszenia do popularnej serii ciągników T5 oraz zaprezentowała nową wielozadaniową serię ciągników T6. Silniki ECOBlue Comact HI-eSCR ciągników tych serii zostały przystosowane do spełnienia wymogów normy emisji spalin Tier 4B. Ale to nie jedyne zmiany. Producent wprowadził wiele ulepszeń, które podniosą komfort pracy, wydajność i produktywność tych maszyn.
 

Seria ciągników T5 to jedna z najlepiej sprzedających się w Europie pojazdów tego typu mocy. Nowe modele to ciągniki o mocy maksymalnej od 99 do117 KM. Z kolei wielozadaniowa seria ciągników T6 to pięć modeli z silnikiem 4-cylindrowym o mocy maksymalnej od 125 do 175 KM oraz model 6-cylindrowy o mocy 175 kM. Są to maszyny zaprojektowane z myślą o płynnej jeździe, wysokiej sile pociągowej i nieporównywalnej manewrowości.
 
Silniki o zwiększonej wydajności
Nową serię T5 tworzą trzy modele: T5.100, T5.110 i T5.120. Ich maksymalne wartości momentu obrotowego przy prędkości obrotowej 1500 obr./min wynoszą odpowiednio 430, 468 i 491 Nm. Silniki Common Rail F5C o pojemności 3,4-litra, zaprojektowane przez firmę FPT Industrial, przystosowane do spełnienia wymogów normy emisji spalin Tier 4B. Zastosowana w nich technologia ECOBlu Compact HI-eSCR oraz Low Rate EGR (układ recyrkulacji spalin), co przekłada się na większą wydajność silnika, większą produktywność i większym zapasem momentu obrotowego o 24%.
Z kolei serię T6 tworzą modele T6.125,T6.145, T6.155, T6.165 i T6.175 oraz T6.180.
Modele T6.145, T6.155, T6.165 i T6.175 mogą zostać również wyposażone w bezstopniową skrzynię biegów Auto Command™. Również w tej serii układ Tier 4B ECOBlue™ Hi-eSCR pozwala na redukcję tlenków. Do silnika jest doprowadzane jest czyste powietrze, które zwiększa efektywność procesu spalania, podnosi moment obrotowy i zmniejsza zużycie paliwa. Układ EPM silnika pozwala na rozwinięcie większej mocy i większego momentu obrotowego. Z kolei system ESM zapewnia zachowanie stałej prędkości obrotowej silnika w warunkach zmiany obciążeń i podczas pracy, która wiąże się z koniecznością utrzymania stałej prędkości WOM lub stałej prędkości jazdy do przodu po trudnym terenie.


Modele serii ciągników T5 zostały wyposażone w szereg nowych funkcji, które podniosły komfort pracy, wydajność i produktywność.

Skrzynia Electro Command™
Funkcjonalność skrzyni biegów Electro Command™ została ulepszona o nowe tryby automatycznego transportu i automatycznej pracy na polu, co polepsza zdolności jezdne ciągników. Opcjonalny tryb Auto: tryb automatycznej zmiany przełożeń upraszcza proces zmiany biegów i zmniejsza wysiłek operatora podczas jazdy na drodze (tryb Road), z kolei tryb Field (pole) zarządza zarówno prędkością obrotową silnika, jak i przełożeniami skrzyni biegów, optymalizując wydajność i ekonomię podczas zastosowania WOM i uprawy roli.
W przypadku pracy w transporcie operator wkłada mniej wysiłku w sterowanie dzięki uproszczonemu mechanizmowi zmiany biegów w trybie automatycznego transportu. Wpływa to również na znaczące zmniejszenie zużycia paliwa. Podczas pracy na polu istnieje możliwość optymalizacji wydajności i ekonomii pracy zarówno wału WOM, jak i sprawności uciągu. Zapewnia to tryb automatycznej pracy na polu, który reguluje prędkość obrotową silnika i pracę przekładni.
W nowej wersji wprowadzono również trzy nowe ustawienia modulacji przekładni nawrotnej, pozwalające operatorowi na ustawienie skuteczniejszej reakcji na zmiany kierunku jazdy do przodu i do tyłu. Jest to korzystna opcja zwłaszcza dla uzytkowników ładowaczy czołowych.
Skrzynia może zostać wyposażona w dodatkowy, 17-ty bieg, który umożliwia jazdę z prędkością 50 lub 40 km/godz. przy niższej prędkości obrotowej silnika, a w konsekwencji niższym zużyciu paliwa.
 
Zawieszenie Terraglide™
Komfort pracy nowych traktorów zapewnia również amortyzowana przednia oś ze zmodernizowanym zawieszeniem Terraglide™, w połączeniu z opcjonalną amortyzacją kabiny Comfort Ride™. To rozwiązanie sprawdza się zwłaszcza przy wysokich prędkościach, chroniąc operatora przed wstrząsami a w  polu zwiększa przyczepność do podłoża i siłę uciągu maszyny.Dodatkowo opcjonalne przednie hamulce zapewniają prawdziwą skuteczność hamowania układu hamulców na cztery koła.
W wersji kabiny VisionView™ elementy sterowania i opcja nachylenia kolumny kierownicy, rozmieszczono w taki sposób, że znajduje się na wyciągnięcie ręki operatora. Lepszą widoczność zapewniają panoramiczna przednia szyba i duże wycieraczki o zakresie 200 stopni.
 
Unowocześniona seria T6
Nowy model T6 można zamówić z systemem IntelliSteer™. Dodatkowo modele Auto Command™ mogą być wyposażone w system ISOBUS klasy III. Ciągniki tej serii są w pełni przygotowane do podłączenia szerokiej gamy ładowarek oferowanych przez markę New Holland. Modele wyposażono również w ulepszony podłokietnik i tablicę rozdzielczą oraz w dwustreforą klimatyzację.
Zmiany przeszedł również wygląd, który ujednolicono z ciągnikami o większej mocy serii T7.
 
Nowa wielozadaniowa „szóstka” to traktory zaprojektowane z myślą o płynnej jeździe, wysokiej sile pociągowej i doskonałej manewrowości.

TUZ i podwozie
Zwiększenie nośności tylnego zaczepu 3-punktowego TUZ w traktorach serii T5 wpływa na większą wydajność pracy. Nośność ta została podniesiona do 5420 kg, podczas gdy konstrukcja zdalnego zaworu została poprawiona w celu łatwiejszego sprzęgu. Uniwersalność zastosowania została zwiększona dzięki użyciu wielofunkcyjnego przedniego zaczepu o nośności 1850 kg i wału WOM o prędkości obrotowej 1000 obr./min. Ulepszenia podwozia pozwoliły na zwiększenie masy brutto pojazdu z 7,4 do 8 ton. Z kolei nowa, opcjonalna sztywna oś przednia do wysokich obciążeń umożliwia założenie przednich kół w rozmiarach 28 cali.